برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
مدیر اجرایی بنیاد نهج البلاغه:

تلاش پژوهشگران دینی برای انتشار نسخه واحد از نهج‌البلاغه

مدیر اجرایی بنیاد نهج البلاغه از تصحیح و تطبیق نسخ خطی نهج‌البلاغه و رسیدن به یک نسخه واحد به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش‌روی بنیاد نهج البلاغه نام برد و گفت: 90 اثر تخصصی با محوریت نهج البلاغه در غرفه بنیاد نهج‌البلاغه نمایشگاه کتاب دین عرضه شده است.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دین‌پرور مدیر اجرایی بنیاد نهج البلاغه با اشاره به حضور انتشارات این بنیاد در ششمین نمایشگاه کتاب دین اظهار کرد: بنیاد و انتشارات نهج‌البلاغه در سال 1353 با هدف نشر معارف نهج البلاغه تأسیس شده است و مبانی فکری این بنیاد محصول جلسات آیت‌الله دین‌پرور با مرحوم علامه امینی است و بعد از تأسیس نیز همفکری و مشارکت‌های معنوی و فکری مرحوم شهید مطهری و شهید بهشتی نیز در فعالیت این مرکز تاثیرگذار بوده است.
وی اضافه کرد: شرایط امروزی که ایران اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد با شرایط سال 1353 بسیار متفاوت است و در آن دوران کار در این عرصه بسیار سخت بود اما در مجموع تا به امروز 250 عنوان کتاب تخصصی در مورد نهج البلاغه از مؤلفین مختلف در بنیاد نهج البلاغه منتشر شده که بیشتر آن‌ها به زبان فارسی است اما به زبان‌های خارجی نیز کتبی منتشر شده است.
مدیر اجرایی بنیاد نهج‌البلاغه از برگزاری کنگره‌های بین‌المللی و ملی نهج‌البلاغه در راستای ترویج استفاده از نهج البلاغه یاد کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی بعد از برگزاری کنگره‌ها و همایش‌ها شاهد افزایش کتب، مقالات و دستاوردهای پژوهشی در حوزه نهج البلاغه هستیم.
وی با بیان اینکه بیش از 90 عنوان کتاب در غرفه بنیاد نهج البلاغه در ششمین نمایشگاه کتاب دین گردهم آورده شده است، ادامه داد: بیشتر حرکت‌هایی که در حوزه نهج البلاغه انجام شده همانند دستاوردهای بنیاد نهج‌‌البلاغه خودجوش بوده و حمایت‌های جدی دولتی را به همراه نداشته است.
دین‌پرور از اختصاص ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف به کتب ارائه شده در غرفه بنیاد نهج البلاغه در نمایشگاه کتاب دین یاد و عنوان کرد: کتاب منشور جاودانه شرح نهج البلاغه که نوشته آیت الله دین پرور است در سه جلد منتشر شده و در این اثر با استفاده از آموزه‌های نهج‌البلاغه، فرازهای آن تفسیر شده است، این اثر در سال جاری به چاپ رسیده و از جمله آخرین دستاوردهای بنیاد است.
وی قشربندی و نابرابری‌های اجتماعی از منظر نهج البلاغه و مدیریت در نهج البلاغه را به عنوان دیگر آثار جدید بنیاد نهج البلاغه برشمرد و عنوان کرد: دستاوردهای علمی و پژوهشی نهج البلاغه بیش از 20 سال است که با مشارکت اساتید حوزوی و دانشگاهی منتشر می‌شود و تا به امروز 74 شماره در این موضوع به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه ترجمه نهج البلاغه نوشته آیت‌الله دین پرور نیز با ویرایش جدید منتشر می‌شود، گفت: دایره‌المعارف نهج‌البلاغه یکی دیگر از دستاوردهای بنیاد نهج‌البلاغه است که این مجموعه با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه درحال تهیه است و اساتید مختلف می‌توانند در این عرصه مشارکت کنند.
وی از تصحیح و تطبیق نسخ خطی نهج البلاغه و رسیدن به یک نسخه واحد به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش‌روی بنیاد نهج البلاغه نام برد و گفت: تلاش ما این است که منابع مطلوبی در حوزه نهج البلاغه در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

خاطرنشان می‌شود ششمین نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن‌ تا اول اسفند ١٤٠١ صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

تاریخ: 1401/11/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

دیدار رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و رئیس اصناف استان قم با تولیت مسجد مقدس جمکران

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سردار غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به همراه امیر پوریزدی رئیس اتاق اصناف استان قم و اعضای هیئت رئیسه ...

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا باحضور رئیس سازمان بسیج اصناف و اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف استان قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) با حضور سردار غلام‌رضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در قم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا باحضور وی و اعضای ...

مهم‌ترین وزارتخانهٔ ما آموزش‌وپرورش است؛ اما در ۲۰ سال ۱۷ وزیر و سرپرست تغییر داده‌ایم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران که روز گذشته به‌منظور پاسداشت مقام استاد در محل خانه ...

مسعود اسکویی درگذشت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مسعود اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو وتلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز