برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

قم ۳۵ هزار نفر امسال از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخی زیر نظر این اداره کل در استان بازدید کردند.

به گزارش حمیت نیوز (حمنا)؛ علیرضا ارجمندی گفت: خانه زند، خانه ملاصدرا ، کاروانسرای دیرگچین ، تپه قلی درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو ،‌امسال بازدید از این مکان تاریخی مربوط به دوره صفوی بیشتر شد و نزدیک به پنج هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ شهریور امسال در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد، پرونده «کاروانسراهای ایران» تأیید گردید و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید.

اشغال ۸۵ درصدی تخت های گردشگری رسمی استان قم در سالجاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال به صورت میانگین ، ۸۵ درصد تخت های گردشگری رسمی استان قم در خانه مسافر،هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.

وی با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است ابراز داشت: تعداد کل تاسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، چهار هزار و ۶ اتاق وجود دارد.

وی تعداد خانه مسافرهای رسمی و قانونی قم را ۲۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: ۷۰ واحد اقامتی هتل و هتل آپارتمان و ۸۵ مهمانپذیر فعال نیز در استان وجود دارد.

ارجمندی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از داخل و خارج کشور وارد قم می شوند که بیشتر گردشگران خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان ، بحرین و سوریه هستند.

 

 

 
تاریخ: 1402/10/24
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح پنجشنبه در یادواره شهدای خاندان و ۹ شهید استانداری مازندران به تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا ...

دولت سیزدهم ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل متروی قم اختصاص داده است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، سید محمد آقامیری در بازدید از پروژه متروی قم با بیان اینکه دولت مصمم است موضوعات ...

رئیس جمهور بر تکمیل پروژه نیمه‌کاره مونوریل قم تاکید دارد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، سیدمحمد آقامیری  در حاشیه بازدید از پروژه مونوریل قم در گفت‌‌وگویی اظهار ...

فعالان بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی درسالجاری افزود:گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز