برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 27 خرداد 1403
معاون استاندار قم:

حوزه گردشگری سلامت در قم مغفول مانده است

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم، با اشاره به مغفول ماندن معرفی گردشگری سلامت گفت: در سه شهر قم، مشهد و شیراز نعمتی تحت عنوان سفر و زیارت داریم که باید آن را غنیمت بدانیم و با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی درست در راستای توسعه و ارائه خدمات بهتر بکوشیم.

به‌گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم روز ۶ دی‌ماه جاری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اظهار کرد: به نقلی قم دروازه ورود شیعیان است و حتی گردشگران خارجی غیرمسلمان به لحاظ فیزیکی و بُعد مسافت از لحاظ صرفه اقتصادی به شهر قم می‌آیند و در آن بیتوته می‌کنند؛ چراکه جاهای دیدنی بسیاری دارد که متأسفانه به آن پرداخته نشده است.
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم، با بیان این که نداشتن یک سامانه متمرکز حوزه زیارت به‌ ویژه در زمینه تولید محتوا یکی از دغدغه‌های مهم حوزه گردشگری است، گفت: قم یکی از اثرگذارترین استان‌ها در بخش تولید محتوا است که باید به آن توجه جدی شود.
او با اشاره به شکل‌گیری سهم شرکت‌های تسهیلگر و دفاتر مُجاز بخش خصوصی افزود: برای دادن مجوز و آموزش و شکل‌گیری، باید بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت ورود پیدا کند و بخشی از مجوزهای لازم از سوی بخش دولتی در این زمینه صادر شود.
او با بیان نداشتن رشته آموزش گردشگری سلامت در حوزه تور گردشگری سلامت خاطرنشان کرد: صدور مجوزها در حوزه‌های آموزش و همچنین صدور مجوزهای لازم باید از مبدأ صورت پذیرد.
این همایش یک روزه با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد.
چهار کارگروه‌ تخصصی با عنوان‌های آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود.

تاریخ: 1402/10/7
موضوع: گردشگری
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

سد ارس صددرصد پر شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سال گذشته آب سد ارس که در استان آذربایجان‌شرقی و در مرز ایران و آذربایجان قرار دارد با توجه به کاهش بارندگی در منطقه ۱۴۰ میلیون متر مکعب ...

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی ...

کاهش ۴ درصدی ورود به گیلان در نوروز امسال

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان امروز ۱۳ فروردین ماه با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح ...

بررسی دیپلماسی اقتصادی در نشست تخصصی گردشگری سلامت

به‌گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  کارگروه اقتصادی گردشگری سلامت به موضوع‌های گوناگونی در تسهیلگری گردشگری سلامت پرداخت. در این کارگروه هدف‌گذاری اقتصادی در حوزه ...