برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

قم ۳۵ هزار نفر امسال از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخی زیر نظر این اداره کل در استان بازدید کردند.

به گزارش حمیت نیوز (حمنا)؛ علیرضا ارجمندی گفت: خانه زند، خانه ملاصدرا ، کاروانسرای دیرگچین ، تپه قلی درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو ،‌امسال بازدید از این مکان تاریخی مربوط به دوره صفوی بیشتر شد و نزدیک به پنج هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ شهریور امسال در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد، پرونده «کاروانسراهای ایران» تأیید گردید و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید.

اشغال ۸۵ درصدی تخت های گردشگری رسمی استان قم در سالجاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال به صورت میانگین ، ۸۵ درصد تخت های گردشگری رسمی استان قم در خانه مسافر،هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.

وی با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است ابراز داشت: تعداد کل تاسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، چهار هزار و ۶ اتاق وجود دارد.

وی تعداد خانه مسافرهای رسمی و قانونی قم را ۲۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: ۷۰ واحد اقامتی هتل و هتل آپارتمان و ۸۵ مهمانپذیر فعال نیز در استان وجود دارد.

ارجمندی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از داخل و خارج کشور وارد قم می شوند که بیشتر گردشگران خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان ، بحرین و سوریه هستند.

 

 

 
تاریخ: 1402/10/24
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

روابط عمومی‌ها درعرصه جهاد تبیین ورود جدی داشته باشند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید محمد آقامیری در گردهمایی مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان افزود: در راستای جهاد تبیین فعالان عرصه روابط عمومی باید مردم را ...

جشن احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران/ ایجاد بیش از 9 هزار و 564 فرصت شغلی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ آیت اله رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای 395 واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که ...

بازدید رئیسی از کارخانه احیای شده صنایع چوب و کاغذ مازندران

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان مازندران به کارخانه تازه احیا شده صنایع چوب و کاغذ مازندران رفت و از بخش‌هایی از این ...

ورود رئیسی به ساری/ دومین سفر دولت سیزدهم به مازندران آغاز شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری ایران دقایقی قبل از طریق فرودگاه بین المللی شهدای ساری و با استقبال مسؤلان استان وارد مازندران شد. در ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز