برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
واکنش هنرمندان ایران به بمباران بیمارستان المعمدانی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

ایستاده به احترام مظلومیت

باردیگر نقاب زشت رژیم صهیونیستی فروریخت و با هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه، ماهیت خود را به جهانیان نشان داد. این اقدام غیرانسانی از سوی آزادیخواهان جهان محکوم شد و آن را یک نسل‌کشی ظالمانه دانستند. بیمارستانی که قرار است محل تیمار بیماران زخمی ازجنگ، کودکان و زنان ...

حمیت نیوز(حمنا) به نقل از جام جم؛ درپی این جنایات رژیم صهیونیستی بسیاری از هنرمندان در صفحات شخصی خود نسبت به این فاجعه انسانی واکنش نشان دادند. در پی این جنایات به وجود آمده، بسیاری از هنرمندان نسبت به این فاجعه انسانی در صفحات شخصی خود نسبت به این فاجعه انسانی واکنش نشان دادند. آنچه بیش از هرچیزی دل مردم را جریحه‌دار کرده؛ کشتار کودکانی است که بی‌خبر از دنیای جنگ در این مقطع از زمان باید توپ بازی کنند اما گلوله‌های توپ با زندگی‌شان بازی کرد و این فاجعه انسانی را به نمایش گذاشت. در ادامه این گزارش شاهد بخشی از واکنش‌های هنرمندان نسبت به این فاجعه بشری و انسانیت هستیم.
     
کاش هیچ جنگی نبود
پرویز پرستویی
 با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود آرزو کرد که ای کاش در هیچ جای کره زمین جنگی نبود. کاش هیچ‌وقت جنگی نبود، کاش همه مردم جهان در صلح و آرامش زندگی می‌کردند،کاش هیچ‌وقت قطره‌ای از خون انسانی در کره زمین ریخته نمی‌شد،کاش هیچ کودکی قربانی جنگ و سیاست نبود، کاش آدم انسان می‌شد.
علیرضا خمسه، بازیگر نام‌آشنای سینما، تلویزیون و تئاتر در استوری صفحه شخصی خود با انتشار عکسی از پدری که فرزند بی‌جانش را در آغوش گرفته به ویرانی و کشتار کودکان در شهر غزه واکنش نشان داد و نوشت: «گاهی کلمات درد دارد اما صدا ندارد. کشتن ده‌ها کودک بی‌گناه جنایت فوق بشری است».
     
مذاکرات بی‌فایده صلح ۷۰ ساله
حبیب احمدزاده،
 نویسنده، مستندساز و فیلمنامه‌نویس نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به اتفاقات تلخ غزه واکنش نشان داد. او با انتشار ویدئوی مصاحبه سی‌ان‌ان با حسام زملط، سفیر فلسطین و پاسخ‌های قاطعانه او درباره ظلمی که در حق کشورش شده و اتفاقاتی که منجر به عملیات طوفان الاقصی شده است به این موضوع اشاره کرد که نتیجه ۷۰ سال تلاش برای مذاکره و امضای قراردادهای صلح، اتفاقا باعث شده جنگ‌های شدیدتری در منطقه غرب آسیا  رخ دهد.
جواد قارایی که به‌خاطر برنامه ایرانگرد معروف شده نیز در مقابل این جنایت بشری سکوت نکرد. او با انتشار فیلمی از اعترافات یکی از سربازان اسرائیلی در استوری‌اش نسبت به این اتفاق فاجعه‌بار واکنش نشان داد.
     
گلایه از سکوت جهان در برابر جنایت
احمد یوسف‌زاده
، نویسنده کتاب‌هایی چون «آن بیست و سه نفر»، «اردوگاه اطفال» و «شاید پیش از اذان صبح» است. او نیز در استوری صفحه شخصی خود از سکوت دنیا دربرابر حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه گلایه کرده و نوشته است: «در بچگی شاهد کتک خوردن یک بچه همسن خودم بودم که از دست یک جوان کونگفوکار ورزیده کتک می‌خورد. جرأت نکردم به کمکش برم و هنوز هم به خاطراین سکوتم عذاب وجدان کشیدم. یه شهر با تمام مردمش، بچه‌ها، پیرمردها و پیرزن‌هاش داره جلوی چشم ۱۲میلیارد جمعیت جهان له می‌شه و ازبین می‌ره. تشنه و گرسنه و زخمی! کسی هم جرأت نمی‌کنه به کمکشون بره. باد ما را خواهد برد!! بهتر!»
آزاده آل‌ایوب یا همان خاله نرگس معروف کودکان هم با انتشار یک استوری با کودکان مظلوم غزه همدردی کرد. او در استوری خود به ترجمه بخشی از آیه۳۹ سوره حج «وَإِنَّ ا... عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ- فریاد از آه مظلوم به راستی که خداوند بر یاری آنها تواناست». حج ۳۹
     
تقصیر بچه‌ها چیه؟
علیرام نورایی
، بازیگر فیلم‌هایی چون یتیم‌خانه ایران نیز به ظلمی که کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشیده در قالب یک استوری واکنش نشان داد و به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی پرسید: «تقصیر بچه‌ها چیه؟»
پویا بیاتی، خواننده پاپ قطعات عاشقانه و ملی ـــ مذهبی: بسیاری این روزها در استوری خود با انتشار عکس‌ها و کلیپ‌های متعدد با مردم فلسطین همدردی می‌کنند و سعی کرده‌اند صدای مظلومیت‌ غزه را به گوش مخاطبان خود برسانند. او در برخی از ویدئوهایی که منتشر کرده از آهنگ‌های خود استفاده کرده است.
     
کودکان غزه!
حسن روح‌الامین
 نیز که با نقاشی‌های آیینی خود در ذهن مردم ماندگار شده است، با انتشار پست اینستاگرامی سیدمجید بنی‌فاطمه، مداح اهل بیت، در استوری صفحه خود به کشته شدن کودکان غزه واکنش نشان داد.
افشین هاشمی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که کارهای کودک زیادی مثل خاله‌قورباغه، بلندگوهای افسانه‌ای، آب‌پریا و... را به عنوان کارگردان یا بازیگر در کارنامه کاری خود دارد. او نیز با بازنشر اثری از هادی حیدری، کارتونیست، به کشتار مظلومانه کودکان غزه واکنش نشان داد.
     
حمایت از مقاومت فلسطینی‌ها
علی‌اکبر قلیچ
، خواننده جوانی است که با آهنگ‌های مذهبی خود شناخته شده است. او در بین آثارش، قطعاتی هم دارد که به موضوعات استکبارستیزی و صلح پرداخته است. مثلا قطعات «قلب امید» با موضوع نقش صهیونیست‌ها در ترورهای جهان و «مرگ مساوی آمریکا» کار مشترکش با حامد زمانی درباره جنایات آمریکا از جمله آثار اوست که به ظلم و جنایات آمریکا و اسرائیل پرداخته است. او با انتشار پوستری به زبان فارسی و عبری، از مقاومت فلسطینی‌ها حمایت کرد.
داوود امیریان، نویسنده رمان‌های پرفروش نوجوان مانند گردان قاطرچی‌ها، جام‌جهانی در جوادیه و...است. محور اغلب داستان‌های امیریان زیست نوجوانان در زمان هشت سال دفاع‌مقدس و تجربه آنها از جنگ است. او با انتشار تصویری از کودک خندان فلسطینی که روی ویرانه‌ها نشسته اما پرچم فلسطین پشت سرش به اهتزاز درآمده، امید وزندگی را یادآوری کرد.
رضا حسین‌زاده، گوینده پیشکسوت اخبار صداوسیما نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی خود تنها به تقبیح جنگ پرداخت. او به نقل از کتاب سینوهه نوشته: در جهان همه چیز تغییر کرده به جز حماقت. از حماقت نوع بشر تا دنیا دنیاست و باقی است؛ استفاده خواهد شد.
شهرزاد کمال‌زاده، بازیگر نیز در استوری خود نوشته است: شهید غسل ندارد! لعنت به شما که به بیمارستان هم رحم نکردید. چقدر جای یک مرد خالیه...مرد داریم تا مرد!
هوتن شکیبا، بازیگرشناخته شده سینما و تلویزیون نیز نسبت قتل‌عام کودکان در این فاجعه غمبار واکنش نشان داده و نوشته: «و...زندگی این بچه‌ها!»
   
کشته شدن هزاران نفر جنایات جنگی است
ابوالفضل همراه
، بازیگر نیز نوشته است: بمباران بیمارستان المعمدانی غزه و کشته شدن هزاران نفر جنایات جنگی است.
فرزاد حسنی، مجری شناخته‌شده نیز با اشاره به جنایتکار بودن اسرائیل در استوری خود نوشته است: «هرکس درمورد جنایتکار بودن اسرائیل اگر و امایی بیاورد، باید دهانش را جر داد. اسرائیل شر مطلق است!»
بشیر حسینی، مجری تلویزیون نیز نسبت به این اتفاق تلخ واکنش داده و در استوری خود نوشته است: «اینجا بیمارستانه، همون بیمارستانی که گفتن برای در امان ماندن برید داخلش...»
فرزین محدث، بازیگر تئاتر و سینما نیز با اشاره به این جنایت‌ها و استوری کردن پستی که با این محتوا که حداقل ۵۰۰ شهید در این فاجعه انسانی کشته شده‌اند، نوشته است: «انسان موجود ترسناکی است و جنایت برایش یک سرگرمی.»
   
بزرگ ‌شدن دردهای جهان با جنگ!
مونا کرمی
، بازیگر نیز در استوری خود جنگ را نکوهش کرده و نوشته است: «جنگ دردهای جهان را بزرگ‌تر می‌کند»
شیوا خنیاگر، بازیگر نیز به قوانین جنگ که نباید یک بیمارستان را هدف قرار داد، اشاره کرده و نوشته است: «کشتار مردم بی‌گناه و آوار کردن خانه‌های‌شان و همین‌طور از بین بردن بیمارستان‌ها طبق قوانین جنگی کنوانسیون ژنو خلاف مقررات جنگ و محکوم است. به کجا می‌روی ای حیوان دوپا»
   
اوج نامردی
ایمان قیاسی
، مجری این فاجعه و سکوتی که نسبت به آن در جهان شکل گرفته را تقبیح و محکوم کرده، نوشته است: «حمله به بیمارستان دیگه اوج نامردیه. نفرین به جنگ، نفرین به ظلم. این سکوت تدبیر نیست، جنایت است. هیچ ظلمی و ظالمی در جهان پایدار نخواهد ماند.»
مجید واشقانی، بازیگر نیز با اشاره به کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر در این فاجعه نوشته است: «دیگر باید به انسان بودن تسلیت گفت.»
دیبا زاهدی هم با استوری کردن پستی که به شهادت ۵۰۰ نفر در این بیمارستان اشاره می‌کند، این جنایت بزرگ را محکوم کرده است.
ابراهیم شفیعی‌مهریار، بازیگر نیز به هدف قرار گرفتن بیمارستان المعمدانی غزه اشاره کرده و نوشته است که بیشتر افراد کشته‌شده  زن و کودک بودند و این دیگه نهایت نامردیه.
احسان علیخانی، مجری برنامه‌های «ماه عسل» و «عصر جدید» نیز به هدف قرارگرفته شدن بیمارستانی که پناه بیماران بوده اشاره کرده و نوشته است: «حمله موشکی به بیمارستان که تنها پناه بیماران زخمی، زنان و کودکان است، یک فاجعه است برای انسان، برای انسانیت و تمدن بشر، برای تمام ادعاهای توخالی جهان، برای تمام صورت‌های نقاب زده با لبخند که فریاد انسانیت و عدالت سر می‌دهند. تنها قربانی سیاست کثیف، مردم بی‌گناه‌اند. ویدئوی قبلی را به دلیل تصاویر دلخراش پاک کردم.»
شهرام گیل‌آبادی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده نسبت به کشتار کودکان در این جنگ و بیمارستان غزه با انتشار عکسی از چشم‌های معصوم یک کودک چندماهه نوشته است: «چشم جادو مال تو، دل آهو مال من».
   
نجاست از وجود حامیان رژیم‌صهیونیستی می‌بارد
سیاوش حقیقی، تهیه‌کننده سینما نیز با انتشار تصویری از کودکان آسیب‌دیده در بیمارستان المعمدانی نوشت: «دنیای کثیف سیاست در سکوت. نجاست از وجود حامیان این رژیم‌ صهیونیستی می‌بارد.»
سعید خانی، تهیه‌کننده سینما و تئاتر نیز با انتشار تصویری از کودکان بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «لعنت به جنگ.»
سیما تیرانداز، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در واکنش به این جنایات جنگی نوشت: «بیچاره مردم بی‌گناه که در آتش جنگ می‌سوزند.» او همچنین تصویری از کبوتر صلح را منتشر کرد و نوشت جنگ را متوقف کنید.
   
صدامو می‌شنوی؟...
محمدحسین مهدویان
، کارگردان سینما با انتشار فیلمی از گفت‌وگوی یک کودک با کودک شهیدشده در بمباران بیمارستان المعمدانی نوشت: «سامعنی! صدامو می‌شنوی؟ حرف بزن بفهمم زنده‌ای.»
نیما جاویدی، کارگردان «سرخپوست» و «آکتور» با انتشار تصویری از کودکی آسیب‌دیده در بمباران بیمارستان المعمدانی نوشت: «این یک جنایت بی‌شرمانه است.»
هومن حاجی‌عبداللهی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در واکنش به این جنایت جنگی نوشت: «ننگ بر جنگ، ننگ بر کودک‌کشی، آدم فقط بمیره و این تصاویر رو نبینه.»
ایوب آقاخانی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز فیلم کوتاهی از محمود درویش را که شعری درباره فلسطین و مظلومیت مردمانش می‌خواند، منتشر کرد.
داریوش فرضیایی، ملقب به «عموپورنگ» با انتشار تصویری از دو کودک فلسطینی نوشت: «کودکان، مظلوم‌ترین قربانیان هر جنگی هستند. در همه ادیان الهی خواست و اراده خداوند نوزادان را نصیب والدین می‌کند. نوزاد که اراده‌ای برای انتخاب والدین و جغرافیای زندگیش ندارد اما در جنگ‌ها به جرم کودک دشمن بودن بیشترین آسیب را می‌بیند.»
سیدجواد هاشمی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار شعری از محمود درویش نوشت: «اگر از تو درباره غزه پرسیدند/ پس بگو/ در آنجا شهیدی است/ که شهیدی آن‌ را حمل می‌کند/ و شهیدی از وی عکس می‌گیرد/ و شهیدی او را بدرقه می‌کند/ و شهیدی بر وی نماز می‌خواند. این رو محمود درویش نزدیک به ۳۰ سال پیش گفته، محمود درویش همون کسی هست که خیلی‌ها که این روزها طرفداری اسرائیل رو می‌کنن، اشعار عاشقانش رو مدام استفاده می‌کنند.»
سیدمازیار هاشمی، تهیه‌کننده سینما با انتشار تصویر پرنده‌ای مرده نوشت: «چه بر سر این جهان آمده است! نمی‌توان نسبت به این کودک‌کشی وحشیانه و کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه سکوت کرد.»
محسن کیایی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در واکنش به جنایت رژیم‌صهیونیستی نوشت: «لعنت به جنگ، لعنت به خاورمیانه، لعنت به نفت، لعنت به سیاست.»
الناز حبیبی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار تصویری تأثربرانگیز از دوکودک فلسطینی نوشت: «لعنت بهتون، لعنت به جنگ.»
   
حقوق‌بشر امروز تهی‌ترین واژه در جهان 
کوروش سلیمانی
، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در واکنش به جنایت رژیم‌صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه نوشت: «هیچ‌کس، در هیچ جای دنیا، در هیچ جنگی، با هیچ دلیل واهی و هیچ توجیه احمقانه و ستمگرانه‌ای حق ندارد جان کودکان و بیماران و غیرنظامیان بی‌گناه را با وحشی‌گری بگیرد...این بدیهی‌ترین حق بشر است، آیا حقوق بشر امروز تهی‌ترین واژه در جهان به حساب نمی‌آید؟!»
محمد بحرانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و صداپیشه شخصیت عروسکی «جناب‌خان» نیز با انتشار تصویری از کودکان فرشته بر بالای شهر ویران‌شده از جنگ، با قید هشتگ مرگ بر جنگ نوشت: «یه‌موقع جنگ هم قوانینی داشت. این جنگ نیست. نسل‌کشی است. بیست‌وچندساله که دارم برای بچه‌ها برنامه می‌سازم. به امید بهتر شدن جهان برای آدم‌های آینده...اما دیگه ناامیدم.»
   
بیمارستان المعمدانی دیگر زخمی ندارد
مژده لواسانی،
 مجری تلویزیون با انتشار تصویر کودک آسیب‌دیده و وحشت‌زده فلسطینی به همراه تصویری از آتش‌گرفتن بیمارستان المعمدانی، سخنان سخنگوی امداد و نجات غزه را منتشر کرد که چنین گفته بود: «بیمارستان المعمدانی دیگر زخمی ندارد. دیگر هیچ‌کسی در بیمارستان رنج نمی‌کشد. همه راحت شدند و در آتش سوختند.»
هدیه تهرانی نیز با انتشار یک ویدئو به حمله بیمارستان المعمدانی غزه واکنش نشان داد.
ابراهیم داروغه‌زاده هم با هشتگ طوفان‌الاقصی و عکس‌هایی از بمباران بیمارستان نوشت: «امن‌ترین مکان‌ها در هر جنگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. رژیم صهیونیستی سیرت واقعی خود را به جهانیان نشان داد.»
حسین دهباشی، تاریخ‌پژوه و مستندساز ایرانی نوشت: «جسارتا تاریخ نخوانده‌اید اگر فاجعه بمباران بیمارستان غزه را بی‌سابقه می‌دانید. مثلا در فروردین ۱۳۷۵ در حالی که اسرائیل رسما خواسته بود که مردم لبنان خانه‌هایشان را ترک و به اردوگاه‌های سازمان ملل پناه ببرند، مرکز این سازمان در قانا را به توپ بست و ۱۱۷ غیرنظامی از جمله سه کارمند UN، درجا تکه‌تکه شدند. در ساعات نخست اسرائیل این حمله را به حزب‌ا... لبنان نسبت داد ولی بعدا آن را خطایی طبیعی خواند و آمریکا نیز قطعنامه محکومیت این جنایت در شورای امنیت را وتو کرد. باری ترساندن غیرنظامیان برای تسریع در تخلیه سرزمین‌های‌شان، یکی از سیاست‌های راهبردی اسرائیل از بدو پیدایش آن بوده و هست.»
ملیکا زارعی، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان نوشت‌: «این روزها روز کودک است و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و... من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم، اما مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود!؟ تصویر ضجه‌های پدران و مادران داغ‌دیده‌ای که معلوم نیست، آیا فردا را خواهند دید...همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده، تنها آرزوی روزی را دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا را پر کند. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون غلتیدند گرامی.»
رضا رشیدپور در صفحه توییتر(ایکس) نوشت: «رژیم صهیونیستی غاصب، جنایت‌پیشه و شارلاتان است. قواعد جنگ روانی را خوب می‌داند و از مظلوم‌نمایی به عنوان تاکتیک در یک راهبرد خبیثانه سود می‌برد و تاسف برای کسانی است که با ژست روشن‌فکری یا مخالفت با جمهوری اسلامی خون‌شویی می‌کنند و جرأت بیان حقیقت را ندارند.»
حسین فرح بخش، تهیه‌کننده سینما با انتشار تصویری تلخ از دو کودک فلسطینی در کنار آوار خانه‌هایشان نسبت به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده است.
گرشا رضایی، خواننده پاپ هم با انتشار تصویری تلخ از کودکان آسمانی با بال فرشتگان به کشتار کودکان، با هشتگ «نفرین به جنگ» به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
از میان خوانندگان، روزبه بمانی  و محسن چاوشی هم با انتشار تصویری از غزه به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده است.
وحید امیرخانی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس با انتشار تصویری از تکه نان در دستان کودک مجروح نوشته است: «این دست‌های کوچک، گره‌های بزرگی را باز خواهند کرد.»
محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده سینما هم جمله خبرنگار الجزیره که نوشته بود «به سختی می‌توان یک بدن کامل با تمام اعضایش در بیمارستان پیدا کرد» را به اشتراک گذاشت.
فاضل نظری، شاعر نیز یکی از شعرهایش را با تصویر کودکی از غزه به اشتراک گذاشت: «سیل آه خلق،‌ سد ظلم را خواهد شکست.»

تاریخ: 1402/10/27
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا ...

گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) و به نقل از المیادین، نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی به دست این شبکه لبنانی رسیده است. بر اساس این ...

چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اوکراین به فشار بر متحدان غربی خود برای تسلیحات دوربرد ادامه داده است، اما شرکای آن در مورد تحویل سلاح‌هایی که به طور بالقوه می‌تواند برای ...

ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز