برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

حذف قوانین مخل تولید را در اردبیل شتاب داده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر و با رفع قوانین مخل تولید، در این سنگر تحولات مطلوب و رو به رشدی را شاهد هستیم.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)، یعثوب نژادمحمد پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: در هر جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ۲ تا سه مورد از قوانین مخل کسب و کار و سرمایه‌گذاری مطرح و با تصمیم اعضای شورا سعی بر این بوده تا مقررات، بخشنامه‌ها و قوانین مخل تولید و مشکل‌آفرین در این حوزه با تدبیری مناسب رفع شود.

وی تصریح کرد: یکی از این موانع دریافت عوارض از سرمایه‌گذاران بخش دامپروری و توسعه صنعت طیور در مناطق شهری و روستایی است که متأسفانه شهرداری‌ها با اعمال عوارض سنگین نارضایتی را برای سرمایه‌گذاران تولید می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای روستا باید به قانون و مقررات بر اساس نظام جامع دامپروری تن داده و توسعه واحدهای دامپروری و صنعت طیور را معاف از دریافت عوارض اعلام کنند.

نژادمحمد افزود: مقرر شد این موضوع برای اصلاح و روشنگری به هیأت مقررات‌زدایی ارسال شود تا به صراحت قوانین و مقررات به نفع سرمایه‌گذاران ابلاغ و زمینه رفع ایرادات گذشته فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از قوانین مخل کسب و کار در حوزه صدور مجوز سرمایه‌گذاری مرغ گوشتی میزان آب مصرفی به شکل حقیقی و واقعی است که با اصلاح میزان مصرف آب با توجه به محدودیت منابع تأمین آب مورد نیاز قرار شد تا این امر نیز در هیأت مقررات‌زدایی اصلاح و قوانین به نفع تولید و سرمایه‌گذاری ابلاغ شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش مجموعه اقتصادی استان بر این است تا همراه سرمایه‌گذاران بوده و در کوتاه‌ترین زمان مجوز سرمایه‌گذاری صادر و تسهیل‌گری خاص در مسیر توسعه و رونق اقتصادی نیز فراهم آید.

 

منبع: مهر

تاریخ: 1402/11/1
موضوع: کسب و کار
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار درباره آمار بازار کار اعلام کرد که طبق آخرین آمار مرکز آمار، نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۲ به کمترین ...

کسب‌وکارها تا ۱۵ اردیبهشت ملزم به دریافت شناسه یکتا هستند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بنا بر اعلام هیأت مقررات‌زدایی همه کسب‌وکارها باید حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند. تبصره (۷) ماده (۱) ...

شبکه توزیع کالا کاسبان امین در قم گسترش یابد

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  سیدمحمد آقامیری امروز در جلسه بررسی مشکلات و راهکار‌های اجرای طرح کاسبان امین در استان اظهار داشت: انتظار ما در مدیریت استان این است ...

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی تولیدات استان افزایش یابد 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم عصر امروز به ریاست سیدعلی اکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، و با حضور ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز