برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403
معاون استاندار قم:

قم عقب ماندگی‌های متراکمی در خدمت‌رسانی به زائران دارد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به عقب‌ماندگی متراکم قم در حوزه خدمات‌رسانی به زائران گفت: باید در زمینه خدمات رسانی به زائران زیرساخت‌های جدیدی شکل بگیرد؛ چون قم فاقد بسیاری از زیرساخت‌های اولیه استقبال و خدمت به زائران است.

به گزارش حمیت نیوز به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زایرین،ابوالقاسم مقیمی در گفت و گویی، با تاکید بر خلاهای مهم خدمت رسانی به زائران ورودی به قم، اضافه کرد: عدم استفاده مطلوب از ظرفیت های مردمی، عدم بروز رسانی خدمات و فقدان ارتباط منسجم دستگاه های دولتی از خلاهای مهم تکریم و خدمت به مسافران و زائران در این استان است.
معاون هماهنگی امور زائران استاندار با بیان اینکه قم از معدود شهرهای کشور است که از ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران بهره می برد، بر افزایش ظرفیت های مردمی و افزایش مراکز اقامت رسمی در استان تاکید کرد.
مقیمی عنوان کرد: با تشکیل ستاد تسهیلات زائرین و تغییر ترکیب اعضای این ستاد، تلاش شده تا خلاء و عدم ارتباط منسجم دستگاه های اجرایی جبران شود؛ با این اقدام ظرفیت های اسکان رسمی و اسکان های مردمی به هم پیوند خورده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی ستاد اسکان و تسهیلات زائرین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) امکان بهره گیری مسافران و زائران از ظرفیت های اسکان به شدت افزایش یافته و این افراد به سهولت می توانند بدون سردرگمی در زائرسرای حرم اسکان شبانه پیدا کنند.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به حوزه اطلاع رسانی در ستاد تسهیلات زائرین قم، تصریح کرد: مسافران به محض ورود به قم در قالب یک پیامک اطلاع رسانی و اتصال آن به سامانه های پیش بینی شده با ظرفیت های گردشگری، میراثی، تاریخی و اسکان و استان آشنا می شوند.
مقیمی با بیان اینکه مجموعه مردمی ستاد تسهیلات زائرین در حال ساماندهی حسینیه ها و مساجد برای اسکان زائران و مسافران است، تاکید کرد: در حوزه بهداشت، بازار و ارزاق نیز اقدامات خوبی در سطح استان شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: بخاطر تصمیمات ملی امسال از پلمب واحدهای صنفی مانند سالهای قبل در دستور کار مسؤلان نیست ولی در صورتی که واحدی موجب نارضایتی مسافران و زائران شود با برخورد شدید و جدی مواجهه خواهد شد.
تاریخ: 1401/1/4
موضوع: گردشگری
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

کاهش ۴ درصدی ورود به گیلان در نوروز امسال

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان امروز ۱۳ فروردین ماه با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح ...

حوزه گردشگری سلامت در قم مغفول مانده است

به‌گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم روز ۶ دی‌ماه جاری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محوریت سه شهر ...

بررسی دیپلماسی اقتصادی در نشست تخصصی گردشگری سلامت

به‌گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  کارگروه اقتصادی گردشگری سلامت به موضوع‌های گوناگونی در تسهیلگری گردشگری سلامت پرداخت. در این کارگروه هدف‌گذاری اقتصادی در حوزه ...

همه استان‌ها در گردشگری سلامت فعال شوند

به‌گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» با محوریت سه ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز