برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 27 خرداد 1403
وزیر فرهنگ در اجلاس برخط با کشورهای عضو شانگهای:

برای نشان دادن اصالت‌هایمان مظلومیت فرهنگی را از سیمای کشورهای‌مان بزداییم/ برگزاری جشنواره فیلم شانگهای در تهران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاس برخط کشورهای عضو شانگهای که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: امروز در حالی کنار هم جمع شدیم که دنیا با چالش‌های مختلف فرهنگی، انسانی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها چالش فرهنگی و انسانی است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: تلاش غرب بر انحراف در فرهنگ تمدنی و پیشرفت در این امور است که با فرهنگ منحرفانه ناشی از غرب خود را جلوه دهند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که کشورهای عضو شانگهای که امروز نمایندگان آنها در این جلسه حضور داشتند، صاحب فرهنگ ریشه‌داری هستند که از پس همه این‌ فراز و نشیب‌های فرهنگی جان سالم به در برده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: باید بکوشیم جلوه‌های فرهنگ والای با اصالت کشورهای مشرق زمین و عضو شانگهای که از یک قدمت بالایی برخوردار است را درست و دقیق معرفی کنیم.

وی افزود: منشور حقیقی ما قرآن است که می‌فرماید: ما شما را از یک مرد و زن قرار دادیم و گرامی‌ترین شما با تقواترین شماست.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران ادامه داد: فرهنگ، سنن و آداب مشترک به عنوان رشته‌های ناگسستنی عامل وحدت و اشتراک بین ملت‌ها است و می‌تواند عامل نزدیکی و منشا ثمرات نیکی باشد.

وی افزود: چالشی که مردم جهان با آن مواجهند اکنون ظلم رژیم صهیونیستی است که بر همگان آشکار شده و همه ما موظفیم در مقابل این هجمه از وحشی‌گری و قتل عام واکنش نشان دهیم و از تخریب ملت‌ها توسط این رژیم ممانعت کنیم.

وزیر فرهنگ در عین حال تصریح کرد: برای این راهی بهتر از همکاری و تعامل بین کشورهای مان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سابقه تمدنی چند هزار ساله آماذه همکاری فرهنگی و هنری در قالب کشورهای شانگهای و دو جانبه است.

وی افزود: هر کدام از ما نقش موثری در تکمیل پازل فرهنگی داریم و هرکدام از ما می‌توانیم مهجوریت و مظلومیت را از سیمای فرهنگی سازمان شانگهای بزداییم.

اسماعیلی گفت: باید در ابتدا قدرت خودمان را بشناسیم و سپس دنیا را متوجه عظمت مان کنیم. امروز متاسفانه قدرت رسانه ای در دست کسانی است که برای منافع خود هر دروغی را منتشر می‌کنند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در پایان پیشنهاد عملی برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دارم و آن اینکه برگزاری جشنواره فیلم شانگهای در تهران و تشکیل اتحادیه فیلم کشورهای عضو شانگهای است زیرا فیلم و اثر نمایشی همیشه حلقه وصل بوده و هست و می‌تواند اهداف فرهنگی مان را هرچه بهتر و موثرتر به نمایش درآورد.

تاریخ: 1403/2/26
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

دومین همایش ملی تجلیل از مشاهیر فرش دستباف ایران

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان اظهار کرد: در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ایران که همزمان با روز ملی ...

پیام تشکر اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف استان قم بابت حضور پرشور مهمانان در مراسم بزرگداشت شهیدان خدمت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف استان قم با صدور پیامی از حضور پرشور مهمانان در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که امروز به همت این اتاق برگزار شد تشکر ...

یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران برگزار شد+گزارش تصویری

به گزارش مصطفی فرجی  خبرنگار پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا)؛  یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با حضور مدیران روابط عمومی، اساتید، رسانه ها و  ... ...

آغاز به کار سینماها از امروز/ «تگزاس۳» از چهارشنبه اکران می‌شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایرنا، سینماهای سراسر کشور پس از پنج روز تعطیلی و عزای عمومی به دلیل شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه در حادثه ...