برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 27 خرداد 1403

نتانیاهو به آمریکا می‌رود

درحالی که بنیامین نتانیاهو در آستانه صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین المللی کیفری قرار دارد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن به زودی میزبان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به زودی میزبان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که نتانیاهو در جریان این سفر در جلسه‌ای مشترک با کنگره شرکت خواهد کرد.

جانسون همچنین گفت که به هفت کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا دستور داده تا در مورد دانشگاه‌هایی که در آنها تظاهرات و تحصن همبستگی با غزه و فلسطین برگزار شده است، تحقیق کنند.

این در حالی است که منابع خبری پیش تر گزارش داده بودند، در صورتی که حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیوان بین المللی کیفری صادر شود، وی دیگر نخواهد توانست به ۱۲۴ کشور سفر کند.

بر اساس این گزارش، در صورتی که سه قاضی دیوان بین المللی کیفری در لاهه با صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت موافقت کنند، این دو از این پس نخواهند توانست به هیچ یک از کشورهای امضا کننده توافق رم سفر کنند.

این گزارش می‌افزاید، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیگر اجازه سفر به کشورهایی همچون، آلمان، هلند، یونان، فرانسه، ژاپن، اسپانیا و دولت فلسطین را نخواهند داشت.

«کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری روز دوشنبه اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان بین‌المللی کیفری رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

 

تاریخ: 1403/3/4
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

روند توسعه مناسبات ایران و روسیه ادامه می‌یابد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ جواد اوجی امروز (جمعه، ۲۵ خرداد) در سفر به مسکو با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی به‌عنوان رئیس طرف ایرانی ...

اقدامات ایران در پاسخ به اقدام سیاسی غرب در سوء استفاده از آژانس

  به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از مهر بر اساس شنیده‌ها در پاسخ به اقدام خصمانه سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در صدور قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ...

موسم حج امسال به عرصه حمایت از فلسطین تبدیل نشده است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از مهر در ماه‌های اخیر در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت از فلسطین شاهد اعتراضات مردمی و دانشجویی در کشورهای اروپایی و آمریکایی ...

اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل قرار می‌گیرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از فارس، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش تر نیز حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم کرده بود. گفتنی ...