برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 28 خرداد 1403

بیمارستان اکباتان همدان پس از ۱۴ سال افتتاح شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان همدان از جمله دستاوردهای سفر رئیس‌ جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در بهمن‌ماه پارسال به این استان بوده است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بهرام عین اللهی صبح امروز در سفر به همدان که به منظور افتتاح بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان همدان انجام شد، اظهار داشت: امروز بنابر دستور مقام معظم رهبری که گفتند کارها باید ادامه یابد به صورت نمادین آمدیم تا این مرکز را به افتتاح برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان همدان از جمله دستاوردهای سفر رئیس‌ جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در بهمن‌ماه سال گذشته به این استان بوده است.

وی با بیان گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهانش، تصریح کرد: به مدت سه سال سرباز یک فرمانده مقتدر بودیم و حالا  برای سربازها شهادت فرمانده خیلی سخت است‌. سرباز همیشه دنبال فرمان فرمانده است و وقتی فرمانده برود، افراد احساس یتیم شدن پیدا می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه شخصیت شهید رئیسی هنوز ناشناخته‌های خیلی زیادی دارد، عنوان کرد: مردم‌ همدان هم  برای شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند و قدردان زحمات بودند از مردم شهید پرور و انقلابی این استان تشکر می‌کنم.

عین‌اللهی با بیان اینکه نخستین و بزرگترین شاخصه شهید رئیسی وطن‌دوستی ایشان بود، عنوان کرد: هیچ کسی در طول تاریخ به اندازه ایشان سفر نکرده بود باید گفت شهید رئیسی یک دیپلمات واقعی بود‌. در بعضی سفرها که با ایشان  همراه بودم می‌دیدم که آنچنان برخورد خوبی با مردم کشور و خارج از کشور داشتند همه جذب شخصیت ایشان می‌شدند.

وی افزود: اگر همه جهان شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت می‌گویند به خاطر رفتار خوب ایشان بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تولید داخلی، و خودکفایی شاخص‌های مهمی بود که شهید رئیسی به عنوان فرمانده به ما یاد دادند، تصریح کرد: آیت الله رئیسی به شدت انقلابی بودند. ایشان مردمی بود و در سفرهایی که می‌رفتیم با مردم و همه کارکنان حوزه سلامت برخورد خوب و صمیمی داشتند.

عین‌اللهی با بیان اینکه شهید رئیسی بر خلاف تبلیغات کاذبی که در ابتدای دولت علیه ایشان شد، بسیار دانشمند، باهوش و با اطلاعات کامل بودند، بیان کرد: ایشان بسیار متدین بود و حتی وقتی تحت فشار بود کاری غیر از نظر رهبری انجام‌نمی‌دادند.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی ذوب در رهبری و ولایت بود، گفت: ایشان هر هفته هر دوشنبه خدمت مقام معظم رهبری می‌رسید، گزارش کار می‌داد و رهنمود می‌گرفتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی بسیار خستگی ناپذیر بود، خاطرنشان کرد: لحظه شماری می‌کردیم که بیمارستان اکباتان را با حضور آیت‌الله رئیسی  افتتاح کنیم اما تقدیر خداوند چیز دیگری بود.

عین‌اللهی از افزایش 17 هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان دولت هم هر هفته افتتاح خواهیم داشت و می‌خواهیم نشان دهیم که راه شهید رئیسی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه  خداوند به اطفال توجه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی تاکید به اطفال داشت و در این دولت 4 بیمارستان بزرگ اطفال را به بهره‌برداری رساند که اتفاقی بی‌نظیر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه درمان اطفال مهم است، چون کودکان سلامت آینده را تضمین می‌کند، گفت: تعرفه پرستاری را در دولت شهید رئیسی اجرایی کردیم و برای فوق‌العاده خاص هم خیلی تلاش شد که حالا خبرهای خوبی در راه است، چرا که اجرای این طرح جزو خواسته‌های رئیس جمهور شهید بوده است‌.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که کرونا بیداد می‌کرد و روزانه بیماران زیادی بر اثر کرونا فوت می‌کردند، افزود: اما  تولید و واردات واکسن را افزایش دادیم و با کمک همه جانبه نیروهای مردمی و بسیج توانستیم کرونا را مهار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین رویکرد دولت کمک به محرومین بود، گفت: 5 دهک جامعه به صورت رایگان بیمه شدند، کاشت حلزون رایگان شد و صندوق بیماران صعب‌العلاج را با 5 هزار میلیارد تومان آغاز کردیم. سال گذشته اعتبار این صندوق 7 هزار میلیارد و امسال 9 میلیارد تومان شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت مراکز متعدد درمان ناباروری را ایجاد کردیم، افزود: دو هزار و 700  پروژه بهداشتی را افتتاح کردیم و  طرح سلامت خانواده که طرحی انقلابی است را کلید زدیم. در حال حاضر این طرح در کبودراهنگ و بهار همدان اجرا می‌شود.

بهرام عین‌اللهی با همراهی رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت در سفر یک روزه خود به استان همدان، بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان را که یادگار ارزشمند رییس جمهور شهید و دولت سیزدهم به حوزه سلامت استان است افتتاح کرد.

این بیمارستان در زیربنای 28 هزار متر مربع با 9 طبقه و 272 تخت، انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به کودکان ارائه می‌کند.

استاندار همدان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان استان در این برنامه از وزیر بهداشت و معاون توسعه این وزارتخانه استقبال کردند. در این بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدای اسباب بازی از کودکان بیمار عیادت کرد.

تاریخ: 1403/3/6
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

نخستین «خانه محیط زیست» مستقر در واحد‌های صنعتی در قم افتتاح شد 

 نخستین «خانه محیط زیست» مستقر در یکی از واحدهای صنعتی استان، به مناسبت هفته ملی محیط زیست با حضور دکتر حسن نادری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، در شرکت ...

راه اندازی سرای پیشرفت در محلات کم برخوردار قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ در جلسه راه اندازی سراهای پیشرفت که با هدف توانمندسازی خانواده های کم برخوردار برگزار شد، حسینی مقدم معاون استاندار قم، گفت: ایده سرای پیشرفت ...

رویداد رسانه‌ای امید با هدف جهاد امیدآفرینی در قم برگزار می‌شود  

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مهدی حاجیلو دبیر اولین رویداد رسانه‌ای امید استان قم امروز در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: جام رسانه‌ای امید ویژه تمامی اصحاب رسانه ...

احداث بیش از 5 هزار مترمكعب مخزن ذخیره آب در روستاهای استان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مهندس نظرزاده به تشریح گزارشی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب پرداخت و از پایان عملیات خط انتقال و اصلاح شبکه و نصب انشعابات روستای سنجگان به طول 4 ...