برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 28 خرداد 1403
ادعای وال استریت ژورنال؛

آمریکا مخالف اقدام ضدایرانی اروپا در شورای حکام

واشنگتن به کشورهای اروپایی فشار وارد می‌کند تا در بحبوحه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور به تنش‌ها با ایران دامن نزنند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ آمریکا در حال فشار به کشورهای اتحادیه اروپا است تا در جریان نشست آتی آژانس اتمی سازمان ملل با اقدام برای صدور یک قطعنامه ضدایرانی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به تنش‌ها با این کشور دامن نزنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، درخواست آمریکا از کشورهای اروپایی در حالی مطرح می‌شود که برخی از رسانه‌های خارجی مدعی شده‌اند، ۳ کشور اروپایی، فرانسه، انگلیس، آلمان برای صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد عمل شده‌اند.

وال‌استریت ژورنال نقل کرده که دولت بایدن در حال فشار به متحدان اروپایی‌اش است تا از برنامه خود جهت محکومیت ایران به دلیل پیشرفت این کشور در بحث برنامه هسته‌ای‌اش منصرف شوند.

به گفته منابع آگاه اقدام بایدن در راستای تلاش‌های وی جهت جلوگیری از تشدید تنش‌ها با جمهوری اسلامی ایران پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر است.

برخی منابع دیپلمات عنوان کرده‌اند، آمریکا به مخالفت با تلاش‌های بریتانیا و فرانسه برای محکوم کردن ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه ژوئن پرداخته است.

طبق اظهارات این افراد، آمریکا کشورهای دیگر را هم تحت فشار قرار داده است تا در جریان نشست آتی آژانس اتمی سازمان ملل از حمایت از قطعنامه پیشنهادی خودداری کنند.

قرار است، نشست بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سوم تا هفتم ژوئن (۱۴ تا ۱۸ خرداد) برگزار شود.

تاریخ: 1403/3/7
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

روند توسعه مناسبات ایران و روسیه ادامه می‌یابد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ جواد اوجی امروز (جمعه، ۲۵ خرداد) در سفر به مسکو با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی به‌عنوان رئیس طرف ایرانی ...

اقدامات ایران در پاسخ به اقدام سیاسی غرب در سوء استفاده از آژانس

  به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از مهر بر اساس شنیده‌ها در پاسخ به اقدام خصمانه سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در صدور قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ...

موسم حج امسال به عرصه حمایت از فلسطین تبدیل نشده است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از مهر در ماه‌های اخیر در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت از فلسطین شاهد اعتراضات مردمی و دانشجویی در کشورهای اروپایی و آمریکایی ...

اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل قرار می‌گیرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از فارس، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش تر نیز حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم کرده بود. گفتنی ...