برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403
ایران و امریکا :

بازتاب شکست آمریکا در مقابل ایران در رسانه‌های جهان

رسانه‌های بین‌المللی جهان با پوشش دادن خبر دزدی آمریکا از نفتکش ایرانی به شکست خوردن آنان مقابل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ساعاتی پیش آمریکا در اقدامی خصمانه یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیرو‌های جان برکف سپاه ناکام ماندند.

رسانه‌های بین‌المللی مانند خبرگزاری‌های معروف انگلیسی، روسی، عربی و... به این اتفاق پرداخته و شکست آمریکا مقابل ایران را تیتر یک خود کردند.

این در حالی است که تاکنون و با وجود گذشت چند ساعت از وقوع این عملیات، رسانه های آمریکایی عکس العملی در این خصوص نداشته و خبری در این باره منتشر نکرده اند.

پایگاه خبری العربی الجدید مستقر در لندن نیز با پوشش دادن این خبر نوشت: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که اخیراً یک «عملیات دزدی دریایی آمریکایی» از یک نفتکش ایرانی در آب های دریای عمان را خنثی کرده است.

شبکه العربیه عربستان هم با قرار دادن این خبر در تیتر یک سایت خود گفت: تلویزیون دولتی ایران امروز چهارشنبه مدعی شد که تلاش آمریکا برای توقیف محموله نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرده است.

خبرگزاری راشا تودی روسیه در این خصوص نوشت: ایران تایید کرده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور تلاش نیرو‌های آمریکایی برای متوقف کردن یک نفتکش را خنثی کرده است و این کشتی اکنون در آب‌های ایران است.

شبکه تلویزیونی دولتی چین هم با قرار دادن این خبر در صدر اخبار خود گفت: ایران توقیف نفتکش حامل نفت خود را از سوی نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان را متوقف کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در دو بخش عربی و انگلیسی خود خبر ناکامی آمریکا در دزدی نفت ایران را کار کرده و نوشت: رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش آمریکا برای سرقت نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرد.
تاریخ: 1400/8/22
موضوع: بین الملل
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

دیدار وزرای دفاع ایران و چین صورت گرفت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ وزرای دفاع ایران در حاشیه نشستی بلندپایه که  امروز جمعه، 26 آوریل، در آستانه (جمهوری قزاقستان) برگزار گردیده است، سلسله دیدارهای دوجانبه‌ای ...

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفت و گو کرد. در جریان این دیدار دو طرف ...

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی شهرکهای «مارون الرأس»، «یارون» و اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی ...

بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ایران و پاکستان با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که به ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه پایان دهند. در این بیانیه ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز