برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403
با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

جشنواره ملی فیلم فناوری و نوآوری در قم برگزار میشود

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در دومین نشست خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری (جهش) که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در دومین نشست خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری (جهش) که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: منش و رفتار شهید سلیمانی برای مسئولان و جوانان الگوست، حاج قاسم سلیمانی نشان داد برند شدن به مشهور بودن نیست، او در میان مردم برند و محبوب شد چراکه در دل آنها جای داشت.

وی در ادامه یکی از اهداف معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم را «نوآوری باز» عنوان کرد و گفت: این موضوع در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و ما در این راستا برنامه‌ای را با عنوان «۵۰ پارک، ۵۰ برنامه» تدوین و اجرا کردیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از آنجا که معاونت فناوری نمی‌تواند تمامی کارها را سیاستگذاری و اجرا کند، بنابراین تقسیم کار صورت گرفت و وزارت علوم مسئولیت سیاستگذاری را بر عهده گرفت و کار اجرایی نیز به پارک‌های علم و فناوری به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه سپرده شد.

خیرالدین به فعالیت ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً با تشکیل پارک علم و فناوری دانشگاه «علم و صنعت»، دانشگاه «کاشان» و دانشگاه «جامع امام حسین(ع)» نیز موافقت شد و اعتقاد داریم پارک‌های دانشگاهی باید تقویت شوند.

وی در ادامه به اجرای طرح «دستیار فناوری» توسط وزارت علوم اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه در حوزه اشتغال دانش بنیان و تعامل دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری، اجرای طرح «دستیار فناوری» است که در قالب این طرح، ۲۲۰۰ دانشجو همزمان با تحصیل در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مشغول به کار شده و زمینه جذب و استخدام بسیاری از آتان نیز فراهم شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری قم پشتوانه بسیار خوبی در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه داشت و یک سال در سطح استانی این جشنواره را برگزار کرد، مسئولیت اجرایی جشنواره به این مرکز محول شد و تاکنون نیز به خوبی برای اجرای جشنواره تلاش شده است.

وی افزود: همیشه اولین جشنواره الگویی برای جشنواره‌های بعدی می‌شود و این جشنواره به طور سالانه با محوریت پارک علم و فناوری قم در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حمایت کامل وزارت علوم برای برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعدت استاندار قم و همراهی نهادهای استانی از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شاهد برگزاری موفق این جشنواره باشیم.

خیرالدین افزود: برگزاری این جشنواره در «visibility» یا رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری تأثیر چشمگیری دارد و فرصت مناسبی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید و دانشجویان فعال شرکت‌های فناور است.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری را مردمی‌سازی فناوری عنوان کرد و گفت: با تولید فیلم‌های کوتاه مردم تلاش شده تا عموم جامعه در جریان فعالیت‌های پارک علم و فناوری و نخبگان قرار بگیرند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: همچنین توجه به شعار سال و اشتغالزایی جوانان در شرکت‌های فناور یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره بود، متأسفانه هنوز بسیاری از جوانان نمی‌دانند برای عملیاتی کردن ایده‌های خود و کارآفرینی به کجا باید مراجعه کنند.

خیرالدین در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده نیز دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری با محوریت پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره برگزار خواهد شد.

 

 

مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/10/13
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اختراع حمزه نجفی مهر، یک عینک و پلتفرم هوشمند واقعیت مجازی است که ابزارها و راهکارهایی نوین برای توسعه برند شخصی را ارائه می‌دهد. این پلتفرمِ ...

نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در مراسم رونمایی از موتور ۶ ...

آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رقابت برای کسب صندلی‌های سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌های کشور از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد، در این آزمون در مجموع یک میلیون ...

در دنیا مهارت ها و تکنولوژی های مهندسان ایرانی شناخته شده است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماایا تصریح کرد: بدون تکنولوژی و فناوری که در ایران وجود داشت و به اینجا منتقل شد انجام ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز