برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403
در نشست خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مطرح شد:

اهالی سینما صاحب خانه جشنواره هستند

اولین نشست خبری دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در محل پردیس سینمایی ملت آغاز شد. به گزارش حمیّت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی چهل و یکیمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اولین نشست خبری دبیر این دوره جشنواره امروز دوشنبه ۱۰ بهمن با حضور مجتبی امینی (دبیر جشنواره)، ...

اولین نشست خبری دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در محل پردیس سینمایی ملت آغاز شد.
به گزارش حمیّت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی چهل و یکیمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اولین نشست خبری دبیر این دوره جشنواره امروز دوشنبه ۱۰ بهمن با حضور مجتبی امینی (دبیر جشنواره)، مسعود نجفی (مدیر روابط عمومی) و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت آغاز برگزارشد.
مسعود نجفی روابط عمومی جشنواره در ابتدای برنامه با اشاره تأخیر چند دقیقه‌ای، این نکته را یادآور شد که این تأخیر به خواست خبرنگاران بوده و با یادی از همکاران درگذشته رسانه به استقبال شروع نشست رفت.
او تأکید کرد: ان‌شاالله از ۱۲ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه میزبان دوستان رسانه خواهیم و جدول اکران ها از روزهایی سه سانس و روزهایی دو سانس در خدمت دوستان خواهیم بود. روزهایی که سه سانس از ساعت ۱۳ و روزهایی که دو سانس از ساعت ۱۶ با نمایش فیلم ها کار آغاز می‌شود. رونمایی از پوستر بخش بین المللی جشنواره را خواهیم داشت و بعد صحبت ها را با دبیر جشنواره آغاز خواهیم کرد.
پس از رونمایی از پوستر بخش بین الملل، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی درباره جزییات پوستر این دوره نجفی گفت: بخش بین الملل ما شامل سه بخش سعادت، جلوه گاه شرق و جشنواره جشنواره ها است و طراحی این پوستر برعهده حامد مغروری بوده است.

مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر پشت تریبون حاضر شد و درباره جزییات این دوره گفت: در ابتدای صحبت هایم یادی کنیم از حادثه زلزله خوی، در روز گذشته اتفاق افتاد و جا دارد که از حادثه دیدگان یادی شود. خدا را شکر که شرایط برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مهیا شد و نزدیک می شویم به روزهای آغازین جشنواره بین المللی فیلم فجر و ان شاالله به یاری و کمک و همراهی شما بزرگواران رسانه در ۱۲ بهمن ماه ان شاالله جشن شروع سال سینمای ایران اتفاق خواهد افتاد و این دوره جشنواره برگزار خواهد شد.
وی افزود: شرایط سختی را امسال جهت برگزاری جشنواره و برنامه ریزی هایی که باید شکل می گرفت، داشتیم. به دلیل مشکلاتی که چند ماه گذشته در کشور ایجاد شد و التهاباتی که بود، روند تولید آثار سینمای کشور یک مقدار با تأخیر روبرو شد و تولیدکنندگان آثار و تهیه کنندگان محترم و عوامل فیلم سرعت ساخت آثارشان به تأخیر افتاد؛ در حوزه لوکیشن و مباحث تولیدی و پروداکشن ها کار به تأخیر افتاد، اما ما در چارچوب ارزیابی فیلم ها و هیئت انتخاب با یک بسته تولیدی خوب فیلم روبرو بودیم و ۷۵ اثری که در بخش گروهی ثبت نام کردند و آثاری که به دبیرخانه رسید آثار قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود.
امینی خاطرنشان کرد: امسال با ترافیک ویژه ای از فیلم ها، مخاطبان سینمادوست کشورمان روبرو خواهند بود. از اقلیم های متفاوت آثار خواهیم داشت و نشاط و شادابی و روح جدیدی در خط تولید سینما به چشم خواهد آمد. ما سال ها بود تجربه کرده بودیم آثار سینمایی بیشتر در چارچوب شرایط در تک لوکیشن و شهری تولید می شد، اما امسال در خط تولید سینمای ما خط تولیدی شکل گرفته که این تنوع اقلیم و ژانرهای مختلف کشور را در جشنواره امسال شاهد خواهیم بود و با بسته تولیدات خوبی برای اکران سینمای سال آینده مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونا و شرایط تولید، دو سال سخت به خانواده محترم سینما در کنار اقشار مختلف جامعه گذشت و امیدواریم امسال آثار سختی، از تن سینمادوستان خارج شود و نوید آثار خوبی را خواهیم داشت.

وی در خصوص موضوع فرش قرمز و فرش فیروزه ای که سالهاست جشنواره و اهالی رسانه با آن درگیر هستند گفت:سیاست ما امسال از روز اول این بود که یک جشنواره ۴۰ ساله را به مرحله چهل و یکم ببریم و جا دارد از همه دبیران گذشته جشنواره فیلم فجر تشکر کنم که زحمت کشیدند چراغ این جشنواره را روشن نگه داشتند. جشنواره برگزار کردن کار سختی است و حاشیه و ظرایف زیادی دارد. مخصوصا جشنواره فیلم فجر که کل کشور درگیر آن می شوند و درگیر مسائل حاشیه ای اش هم هستند. من واقعا جا دارد از دبیران ۴۰ دوره که زحمت کشیدند، تشکر کنم.
امینی اضافه کرد: ما سرباز فرهنگی هنری رسانه هستیم و تلاش داریم تا این کشتی را به ساحل برسانیم، نگاه حقیر و سیاست مدنظر ما این است که باید جشنواره با سیاست سبک زندگی ایرانی اسلامی ما همخوانی داشته باشد و نباید از فستیوال های دیگر کپی برداری کنیم و در اجرا آن طور پیش برویم. ما یک عقبه فرهنگی هنری داریم که زبانزد است و هیچ کجای دنیا نمی توان با آن رقابت کند و هنر والای مان را ترسیم کند. ما از این حواشی به دور بودیم و بر چارچوب سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ اصیل مان پیش می رویم. یک جاهایی شاید مسائلی رقم بخورد و اصلاحیه ای اتفاق بیفتد با نقد و اطلاع رسانی و گفتمان و تذکر دوستان خوب مان و شما در حوزه فرهنگ و رسانه، این نکته بخواهد رسانه ای شود و به ما تذکر بدهید بهتر است. برآیندمان این است اصلاح کنیم. به این نقدها و گفتمان ها احترام می گذاریم.

امینی در خصوص سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره این نکته در برابر فشار رسانه های خارجی افزود: موضوع فشارهای رسانه‌ای معاندین باید بگویم این فشارها همیشه بوده و اتفاق تازه‌ای نیست. تأثیری روی ما نگذاشته و کار با قدرت پیش خواهد رفت با لطف و عنایت خداوند و همراهی خانواده محترم سینما و رسانه جشنواره خوبی خواهیم داشت و در ۲۲ بهمن، اختتامیه جشنواره دور هم جمع خواهیم شد برای فصل جدید سینمای ایران بستر تولید و نشاط و آگاهی را در بدنه جامعه رقم بزنیم. همه موظفیم برای همدلی دست به دست هم دهیم برای اینکه نشاط را فراهم کنیم و اتفاقات خوب را برای مردم رقم بزنیم. جا دارد از همه دست‌اندرکاران فجر چهل و یکم تشکر کنم و شاید بچه‌های ما شبی یکی دو ساعت بیشتر نخوابیدند و شرایط را سخت فراهم کردند و جشنواره خوبی برگزار کنند. از ستاد بین‌الملل جشنواره و آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی و از آقای اسماعیلی وزیر ارشاد تشکر کنم. ایشان اهتمام ویژه به حوزه سینمایی دارند و انرژی مضاعفی نسبت به همه وزاری ارشاد به سینما داشتند و مورد حمایت قرار دادند. با توجه به این انرژی در خط تولید چرخه سینما گذاشته و کمک شد چرخه تولید سینما رونق پیدا کند و تولیدات زیادی رقم بخورد و این فضای بیکاری که برای بدنه سینما اتفاق افتاده، حل شود و شاهد موفقیتش باشیم.


امینی در پایان با رد برخی از شایعات در فضای مجازی انصراف برخی از سینماگران که منتشر شده، گفت: همه اهالی سینما صاحب خانه جشنواره هستند و ما میهمان اهالی سینما هستیم. جشنواره فجر برای همه خانواده سینماست. قدم بر چشمان مان می‌گذارند. پیشاپیش قصوری در مدیریت و اجرای جشنواره چهل و یکم باشد، عذرخواهی می کنم و جشنواره خوبی رقم بزنیم. ما جزو خانواده رسانه هستیم و خوشحالیم خانواده رسانه ما پویا و زنده است. نقد باپرجاست و نقدهاست که سینما و جشنواره فجر را با قدرت و اقتدار نگه می‌دارد و امیدوارم چراغ جشنواره پرفروغ‌تر و روشن‌تر از گذشته باشد

مصطفی فرجی
تاریخ: 1401/11/10
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی»

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان ...

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، ...

بیمه اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات اصلی صندوق اعتباری هنر است/ بهره مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته های اهالی فرهنگ و هنر ...

بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از ایرنا؛ آیین بدرقه نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز