برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست خبری مطرح کرد:

صادرات سالانه ۲ میلیون جلد کتاب از قم به کشورهای خارجی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از صادرات سالانه ۲ میلیون جلد کتاب از شهر قم به خارج از کشور خبر داد و گفت: سالانه مجوز انتشار 11 هزار عنوان کتاب در قم صادر می‌شود.

به گزارش حمیّت نیوز (حمنا)؛ امیر‌علی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عصر امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، قرآن کریم را بزرگترین معجزه قولی بشریت دانست و افزود: کتاب و نوشته به عنوان بزرگترین معجزه جایگاه ویژه‌ای در تکامل و رشد بشر دارد.
وی به جایگاه ممتاز قم در حوزه چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: بعد از تهران بیشترین ممیزی و مجوز کتب در قم صادر می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در حالی که سالانه مجوز انتشار 11 هزار عنوان کتاب در قم صادر می‌شود، در ۲۰ استان کشور حتی ممیزی کتاب نیز انجام نمی‌شود.
عموزاده، اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را یکی از فعال‌ترین ادارات کتاب در کشور عنوان کرد و گفت: ممیزی این تعداد کتاب کار مشکلی بوده و تا رسیدن به کتابخانه ملی و مجلس پروسه پیچیده‌ای طی می‌شود.
وی سپس از توزیع ۳۰ درصد کاغذ کشور در قم خبر داد و گفت: شهر قم تنها شهری است که دارای شهرک چاپ بوده و همایش سالانه صنعت چاپ نیز به همین مظور در قم برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: سالانه ۲ میلیون جلد کتاب از قم به کشورهای مختلف صادر می‌شود و اداره کتاب استان در کمتر از یک ساعت لیست کتاب‌های ارسالی را آماده می‌کند.
وی در پایان برگزاری نمایشگاه کتاب دین را در راستای حمایت از طلاب و دانشجویان عنوان کرد و گفت: علاوه بر اختصاص بن کتاب، تخفیف مناسبی نیز از سوی ناشران این نمایشگاه لحاظ شده تا از این طریق هم از دانش‌پژوهان حمایت شود و هم زمینه ساز رونق صنعت چاپ و نشر باشد.

 

 

 

مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/11/25
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

استان قم در رتبه اول ساخت مسکن در کشور ایستاده است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان اظهار کرد: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ...

سامانه ۱۲۴ آماده آماده دریافت گزارشات تخلفات صنفی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدمحمد آقامیری شامگاه سه شنبه در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای ...

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار ...

سیاه پوشی قبله تهران در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رضا شنگی شهردار منطقه گفت: به منظور حفظ و ترویج آئین‌های مذهبی و ایجاد فضای معنوی، اهتزاز 100تخته پرچم مشکی بر روی پل های سواره رو و یک تخته پرچم ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز